sunnuntai 22. toukokuuta 2022

Kesä on täällä! Lyhyttä lomaa odotellessa

 


Koivujen lehdet kasvavat lähes silmissä, ja kukkapenkit alkavat saada täytettä. Tällä viikolla on ollut muutamia lämpimiä päiviä, ei kylläkään niin lämpimiä että olisin uskaltanut ulkoilla t-paidassa... Viikkoon mahtui palkkatöitä maanantaista perjantaihin, ja eilen lauantaina olin vapaaehtoisvuorossa. 

Tämäkin oli viiden treenin viikko, siihen sisältyi neljä kävelylenkkiä ja yksi jooga. 

Maanantaina kävelin iltavuoron jälkeen Orievedellä töistä junalle, 1 h / 6,05 km / 131. Onninpolun tulva oli laskenut ja kura pääosin kuivunut, vain yksi pieni kohta oli jossa sai vähän puikkelehtia. 

Keskiviikkona olin ajatellut tehdä Aamulehti Livestä hathajoogan, en tiedä koska tunti oli mutta tallenne oli saatavilla. Olin kuitenkin tosi pettynyt, sillä tunnin ja tallenteen kesto oli vain 27 minuuttia, josta alussa meni hyvä tovi hengittelyyn ja alkuliikkeisiin, sitten loppurentoutus alkoi jo 19 minuutin kohdalla. Jäi sellainen olo, että missä se itse jooga oli. Otin sitten perään 40-minuuttisen flowjoogan GoGon Treenikirjastosta, yhteensä 55 minuuttia. 


Torstaina tapasinkin illalla kirjastolla Eräjärven sivukirjaston lukupiiriläiset, olinkin sen unohtanut viime postausta tehdessä. En siis lenkkeillytkään Orivedellä, vaan kiirehdin junaan. Oli niin mielenkiintoista keskustelua, että olisin viihtynyt koko illan, harmi että tarvi lähteä junalle. Kävelin sitten Tampereen päässä, taas Juhannuskylän ja Ranta-Tampellan kautta kotiin, 50 min / 4,9 km / 138.

Perjantain suunnitelmat muuttuivat myös. Suomen peli alkoikin jo klo 16.20, joten laskin että en ehdi kävellä edes osaa matkasta Kangasalta kotiin. Laitoin sitten aamulla kellon soimaan tuntia aikaisemmin, kävelin Messukylään ja menin sieltä bussilla Kangasalle. 58 min / 5,84 km / 140. Ihana aurinkoinen aamu! 

Eilen olin ensin puolison kanssa keskustan Fan Zoneilla katsomassa Ruotsin ja USA:n välistä kiekkopeliä, sitten menin iltavuoroon akkreditointiin. Töiden jälkeen oli vielä aurinko niin korkealla, että oli kiva käydä kävelyllä. Menin hautausmaan viertä Järvensivulle ja kaupunginosan toista reunaa keskustaan, jossa tein vielä pienen kieppauksen kun palautin lainakirjan kirjaston palautusluukkuun. 1 h 13 min / 7,4 km / 134.  Järvensivukin on tosi kiva alue, täytyy sinne mennä useamminkin. 


Tänään olen ollut taas tosi väsynyt. Heräsin vasta klo 11.20 aamulla, ja koko päivä on mennyt vähän sumussa. Siivosin kotona, sitten käytiin puolison kanssa Kehräsaaressa syömässä ja istuskeltiin tovi ulkona, muuten olen maannut sängyllä lukemassa kirjaa. Toisaalta on huono omatunto, että en ole mennyt salille, toisaalta muistutan itselleni että on ihan ok olla tekemättä mitään. Etenkin kun tässä on nyt viiden viikon mittainen jakso, missä on vain 4 päivää etten ole palkka- tai vapaaehtoistöissä. Kun kisat loppuvat 29.5, olen ottanut siihen perään viikon palkatonta vapaata, ihan vaan toipumislomaa kiireisistä viikoista. Koin sen tarpeelliseksi, etenkin kun kesäkuun toisena viikkona olen töissä ma-su, kiitos järjestämäni Oriveden Vanhat talot ja pihat -tapahtuman, joka sitoo minut viikonloppuna molempina päivinä klo 9-18. 

Ensi viikolle olen tehnyt varovaista treenisuunnitelmaa. Huomenna ei tapahdu mitään, sillä olen puolison kanssa menossa suoraan töistä Nokia Areenalle katsomaan USA-Tsekki -peliä. Tiistaina olen iltavuorossa, joten kävelen Orivedellä junalle. Keskiviikkona olen töissä klo 17 asti, uskon pääseväni kollegan kyydissä Hervantaan josta lenkkeilen kotiin. Jos nyt ottaisin ne ensimmäiset juoksuaskeleet... Torstaina ajattelin mennä aamupäivällä salille, iltavuoro akkreditoinnissa alkaa klo 13.50 (ja päättyy 21.10). Myös perjantaina olen viiden vuorossa, siitä olen vielä epävarma että kävelenkö junalta kotiin. Lauantai on viikon ainoa vapaapäivä, siihen ajattelin ehdottaa ystävälleni että mentäisiin Kauppiin sauvakävelemään ja päälle uimaan joko Rauhaniemeen tai Kaupinojalle. Sunnuntai on samoin epävarma, riippuu lauantaista. Jos sauvakävely toteutuu ja jos olen kovin jumissa siitä, flowjooga tai muu kehonhuolto lienee paikallaan. Jos ei, niin aamulla voisi olla salitreenin paikka. Kisojen päätöspäivänä olen iltavuorossa klo 14.50-21.10. En tiedä, tarviiko paikalla olla loppuun asti, vai saanko lähteä etuajassa sitten kun on purettu toimisto pois. Saatan varuiksi laittaa lenkkivaatteet päälle.


Sääennuste lupaa alkuviikolle 20 astetta lämmintä, ihanaa! Tosin yöt ja aamut taitavat olla sen verran viileitä, että kerrospukeutumista pitää yhä harrastaa. Blogeista ja Instasta olen huomannut, että monella on kisakausi alkanut, joten onnea koitoksiin! 

2 kommenttia:

  1. Moikka! Haastoin sinut omassa blogissani juoksijan kysymyshaasteeseen. Tartu siihen jos vaan yhtään huvittaa, olisi kiva lukea vastauksia. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi! Kiitos haasteesta, ehdottomasti nappaan siitä kiinni :)

      Poista