torstai 31. joulukuuta 2015

Salil vika

 
Vanha vuosi on hikoiltu ja saunottu pois :) Olen innostunut yhdistelmätreeneistä kuntosalilla, tällä viikolla olen tehnyt sekä maanantaina että tänään niin, että ensin pyöräilin ja sitten tein lihaskuntotreenin. Maanantain pyöräily oli 44 minuuttia ja tämänpäiväinen 33. Lihaskunto-osuus oli maanantaina 31 minuuttia ja tänään 39. 

Olin kuvitellut, että välipäivinä ihmiset lomailevat mutta kaikkea muuta, melkoisen ruuhkaisaa oli molempina päivinä, maanantaina neljästä kuuteen ja tänään kolmesta viiteen. Pyöräilyosuuden lopulla on saanut tiirailla ympäri salia, että missä on tilaa, minne kipittää tekemään lihaskuntoa. Tänään jaoimme selkälaitteen toisen kuntoilijan kanssa, kun minä tein selänojennuksia niin hän teki vatsoja, ja kun hän oli laitteessa niin minä tein käsipainoilla pystypunnerruksia. 

Nyt on lihakset väsyneet, iltavenyttelyä vailla. Eilen olin taas kaverin kanssa vk-lenkillä, jouluruuan paisuttama maha painoi ja tuntui roikkuvan trikoiden ulkopuolella, silti vauhti oli kohtalainen. Ensimmäinen alamäkivoittoinen kilometri kulki aikaan 6.41, vähän jo säikähdin että oliko liian kova, jaksanko loppuun. Etenkin kun juostiin Porvoossa, jonka maastonmuotoja ja reittivaihtoehtoja en vielä tunne oikeastaan ollenkaan. Väliin tuli yksi hitaampi 7.16-kilometri, muuten vauhti oli aika tasainen vähän yli tai alle seitsemän minuuttia, keskivauhti 6.58. Mutta ilo huomata, että toinen vk-lenkki peräkkäin alle seiskan keskivauhdilla. Keskisykkeellä 169 juostiin 49 minuuttia, 7,02 km.

Jäin nyt minilomalle, palaan töihin vasta ensi viikon torstaina. Aion nukkua paljon, lukea kasan kirjoja - ja lenkkeillä! Ihana ajatus päästä ulos päivänvalossa. Ainakin toistaiseksi Vantaalla on sellainen sentin lumijääkerros, että nastalenkkarit ovat paikallaan. Kerron sitten, vieläkö niissä on turbovaihde :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti