tiistai 26. heinäkuuta 2022

Reenejä ja reissaamista

No niin, taas tulee kerralla kahden viikon tapahtumat. Ensimmäisellä viikolla treenasin paljon, toisella en juuri lainkaan. Mutta aloitetaanpa taas alusta.

GoGolla on kesähaaste: toukokuun alun ja heinäkuun lopun välillä kun käy treenaamassa 30 kertaa, saa palkinnon. Olenkin heinäkuulla haalinut jokusia tuplatreenejä, eli kaksi puolituntista jumppaa peräkkäin. Haaste on paria kertaa vaille valmis, ja aikaa on tämän viikon perjantaihin asti, joten t-paita on tulossa :)

Maanantaina 11.7. tuplana oli puolituntinen step ja puolituntinen Les Mills Core. Steppiä olen joskus tehnyt enemmänkin, mutta en vuosiin. Siksi puolituntinen oli ihan riittävä, sen verran jaksoin tehdä vaikka jätin hypyt väliin. Les Mills Core on ristiriitainen. Toisaalta vatsaliikkeet ovat ihan hillittömän raskaat, toisaalta kuminauhalla en saa tuntumaan kuin käsissä, sekin siksi että joko kumppari on liian kireä tai käsivoimani ovat niin huonot etten jaksa kiristää sitä suoraksi eteen.

Tiistaina 12.7. kävin tekemässä salilla oman liikkuvuus-venyttelyn. Paljon kiertoja sekä dynaamista, hengitykseen mukautuvaa venyttelyä.

Keskiviikkona 13.7. olin iltavuorossa ja kävelin töistä junalle 53 minuuttia / 5,35 km / 136. Lenkki oli lyhyempi kuin halusin, suurin syy siihen oli rivakka sadekuuro jonka laantumista odottelin ennen kuin lähdin matkaan.

Perjantaina 15.7 kävin salilla bodycombatissa, se kesti tunnin. Miksattu ohjelma, jossa kiva rokkipainotteinen musiikki. Illalla tilattiin puolisoni kanssa pizzaa meille uudesta paikasta Kalevasta, nimeltään Secret Sauceity Pizza. Otimme pizzat puoliksi, sillä halusimme kokeilla lakritsipizzaa (jossa oli myös mm. suolapähkinöitä) mutta emme uskaltaneet kumpikaan ottaa sitä kokonaan. Toisena oli varma valinta eli vuohenjuusto.

Lauantaina 16.7. tein aamulla puolituntisen salitreenin yläkropalle, illalla kävin kaverin ja hänen koiriensa kanssa 45-minuuttisen lenkin.

Sunnuntaina 17.7. lähdimme neljän naisen voimin telttailemaan Norjaan.

Viime viikko oli pitkälti autossa istumista; sunnuntaina ajoimme Tampereelta Muonioon, sieltä jatkoimme maanantaina Senjan saarelle ja sieltä tiistaina kohti Lofoottien eteläkärkeä. Meidän piti tulla perjantaiaamuna lautalla Moskenesista mantereelle, mutta saimme keskiviikkoaamuna tiedon että lautta on peruttu. Siispä tuli yksi ylimääräinen ajopäivä, kun jouduimme ajamaan takaisin Lofoottien pohjoisosaan ja sieltä Ruotsin puolelle. Kotiin saavuimme viime lauantaina.

Reissun ainoan lenkin teimme ystäväni kanssa Haukland Beachin leirintäalueelta naapuriin Uttakleiv Beachille, matkaa oli nelisen kilometriä suuntaansa. Koska telttapaikkamme luona mittarissa oli 8,5 km, kävelimme hetken tietä edestakaisin että saimme kasaan 9 km / 1 h 50 min / 120. Ihana merenrantareitti, jossa tuulen suunta vaihteli niin että välillä oli ihan kylmä. Silti huomasimme seuraavana päivänä polttaneemme nenämme ja poskemme. Toinen silmä oli merelle ja maisemiin, toinen tiehen jossa sai ihan tosissaan väistellä lampaankakkaa.

Olisin halunnut liikkua enemmän, mutta koin että koronan jälkeen en vielä ole siinä kunnossa, että kiipeäisin Haukland Beachilla vuorelle tai Reinebringenin 1600 porrasta. Toisaalta, vähäliikuntainen viikko voi tehdä ihan hyvää.

Reissusta palattua kävin viime sunnuntaina salilla, totesin istuttuani pyörän satulaan että kroppa on tosi väsynyt. Tyydyin siis pyöräilemään 45 minuuttia ja jätin voimaharjoittelun kokonaan väliin.

Tällä viikolla olen päässyt treenien pariin enemmän, mutta kesälomariennot haittaavat menoa yhä. Keskiviikkona lähden siskoni luo Helsinkiin, pidämme perinteisen sisaruspikninkin johon kuuluu olennaisena osana kuoharin ja valkkarin juominen. Perjantaina lähdemme puolisoni kanssa Saksaan, joten viikonloppuna tuskin teen mitään, etenkin kun sunnuntaina matkustamme yhden yön reissulle Düsseldorfiin. Saksasta palaan keskiviikkona 3.8, mutta siinä on sitten loppuviikolla vanhempieni kultahääpäivä sekä siskontytön rippijuhlat, joten menoa ja matkustamista riittää.

Raportoinkin sitten tämän ja ensi viikon tekemiset vasta ensi viikon sunnuntaina, viimeisenä lomapäivänä tällä erää. Sitten palaan töihin kahdeksi viikoksi, jonka jälkeen on vielä viikko kesälomaa. Tuolloin lähdemme viiden naisen voimin Islantiin, jossa sielläkin lienee luvassa paljon autossa istumista.